woensdag 15 september 2021

Dinsdag 14 september; Dagje camping

Vandaag hebben we een dagje helemaal niks gedaan. We zijn zelfs de camping niet af geweest. Uitrusten van de ontberingen van gisteren. Wel hebben we een rondje camping gelopen, om één van de hoogtepunten van de dag te noemen. 

Conclusie hiervan: ons kleine toiletgebouwtje rechts achteraan de camping is het beste toiletgebouwtje van de camping. Het is maar dat u het weet als u ooit op deze camping belandt.

Onze tent, niet dat deze foto veel toevoegt aan dit verslag, maar who cares?

's Morgens schrijf ik het verslag van gisteren en van eergisteren. Zie mij hier aan het werk met het blog.

Door het in dit blog te hebben over het maken van dit blog ontstaat er een soort Droste-effect. 

 
De dame van het Droste-Effect

's Middags gaan schoonzus Elizabeth en zwager Roel tante Trijn en Ditte (de zus van zwager Roel) ophalen van het vliegveld. Zij nemen dan de plaats in de caravan in van R+E en deze gaan dan iets verder op in een B&B zitten. Tante Trijn is 86 jaar oud en komt al 50 jaar op deze camping. Zij geldt min of meer als bezienswaardigheid hier en een hoop mensen van de camping komen haar na aankomst begroeten.

Aan het einde van de middag valt, als Roel thee wil zetten, opeens de stroom uit in de caravan van tante Trijn. Roel probeert te achterhalen waaraan het ligt. Ook de Engelse buurman komt helpen. "Are you charging by the hour?" vraag ik in mijn beste Engels. "Yes, so keep talking." antwoordt hij. Uiteindelijk is de conclusie dat het waarschijnlijk aan de extra koelkast ligt. Die wordt afgekoppeld en dan lijkt het goed te gaan. 

We eten met zijn zessen in het kleine restaurant op de camping. Ik bestel een pizza Hawaii, maar de ananas blijkt op te zijn. "Cést une catastrophe" zeg ik in mijn beste Frans en bestel dan maar een flammkuchen. Als die komt blijkt hij nog dikker te zijn dan een pizza. Volgens mij moet dat andersom zijn. Voor de zekerheid vraag ik of ik wel de flammkuchen heb gekregen, maar het meisje van de bediening weet zeker dat dit een flammkuchen is. Ik heb zo mijn twijfels. 

Na het eten gaat ieder zijn of haar weegs. Later op de avond krijgt Marianne een whatsappje van haar zus. Toen Roel in hun B&B thee wilde zetten, viel daar ook de stroom uit. Nu weten we wie verantwoordelijk is voor al die stroomuitvallen: zwager Roel. Hij belde vervolgens de eigenaresse van de B&B. Die bleek op dat moment in een bioscoop te zitten. Vermoedelijk is daar toen ook de stroom uitgevallen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vakantie Frankrijk september 2021

Hierbij treft u het verslag aan van een korte vakantie in september 2021 naar Frankrijk. We verbleven daarbij een aantal dagen in een Euroca...